
Tradycje i obyczaje regionu w rozwoju przedsiębiorczości
Cel projektu:
Promocja województwa warmińsko – mazurskiego wykorzystująca bogactwo kulturowo-historyczne tego regionu jako sfery stymulującej rozwój gospodarczy, poprawę warunków życia jego mieszkańców oraz wzrost konkurencyjności i atrakcyjności turystycznej.
Zakres projektu:
W ramach projektu w latach 2011-2012 zorganizowano imprezy kulturalne tj. „Mazurzenie po kętrzyńsku”, „Mazurski zielnik”, „Warmińsko-mazurska wystawa rękodzieła ludowego”, „Morcinki” oraz „Wigilia mazurska”.
W ramach tych imprez prezentowano zwyczaje i tradycje Warmii i Mazur w kontekście wykorzystania tych cech do promocji produktów regionalnych.
Każdorazowo prezentowane zostały różne produkty lokalne i regionalne wytworzone przez lokalnych przedsiębiorców, rzemieślników, m.in. miody, rzeźby, ceramika, biżuteria itd.
Okres realizacji projektu: 2011 -2012
Źródła finansowania projektu:
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 -2013.
Wartość projektu: 278 874,62 zł
Dofinansowanie: 229 453,09 zł
Wkład własny: 49 421,53 zł